Backpack paradise!

24 september 2015 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Turns out dat naar Cambodja gaan een van de best doorgehakte reisknopen is geweest tijdens mijn reis! Om dit nog even mee te mogen maken voor ik over 1 maand en een paar dagen weer naar huis ga!! Tijd vliegt voorbij maar ben nu eerst nog even aan het plannen hoe en waar ik mijn 3 month travel anniversary ga vieren.. Aan het bijna eind van deze reis merk ik dat ik toe ben aan een soort van vastigheid (paar dagen op dezelfde plek spenderen ipv 1 nacht en weer dooorrr) wil namelijk niet met wallen terug op Nederlandse bodem komen hihi.. De trip vanuit Maleisië duurde meer dan een dag maar na 1 voet op Cambodjaanse grond te hebben gezet meet ik meteen een groepje leuke mensen die dezelfde plannen hebben als ik en besluiten met z'n alle naar het chillste hostel van Siem reap te gaan: mad monkeys! (Thnx again Ruben). Angkor wat was ongelofelijk mooi (geluksmomentje), daymarkets, nightmarkets, cheap en goooood food, massages voor weinig en vooral de vibe van al de mensen die ik tegen kom maakt het vanaf dag 1 hier al helemaal top!

Met een soort van pijn in mijn hart besluit ik om door te gaan richting sihanoukville en pak na 5 awesome dagen in siem reap samen met Janto (nieuwe reisbuddy) de nachtbus richting sihanoukville! Hotel nachtbus wel te verstaan maar u know it, bussen en ik gaan echt niet samen dus na een hobbelige rit in een soort van bed moesten we alsnog van bus wisselen voor de laatste 4 uur van de trip.

Sihanoukville is een plaatste naar m'n hart, strand in de buurt en een top hostel incl. zwembad voor maar 3 dollar! Na een paar dagen niksen hebben we gister met een groepje de waterval bezocht en tijdens de volgepropte tuktuk drive besloot de moessonregen ons te verassen. Onze tuktuk driver was echt helemaal doorweekt bij aankomst maar als schrale troost heb ik de beste man getrakteerd op een biertje hihi. De waterval loopt door een dorpje heen waar mensen echt extreem veel chill plekken hebben gemaakt, overal hangmatten met uitzicht op de waterval echt super vet! Elke dag begint hier in volle zon en rond de middag kan je als je zou willen een serieuze buiten douchesessie plannen. Maar na een half uurtje schijnt dan weer die prachtige zon en kunnen we weer verder gaan met zandkorrels tellen! Backpack paradijsje hieroo. Kampot en Phnom Penh staat nog op de Cambodja planning, ben heel benieuwd hoe het daar is. Cheers to traveling! X

1. Tante Lilian:
    26 september 2015
    Wat een heerlijk land heb je nu weer bezocht. Nooit gedacht dat het daar zo gaaf zou zijn. En via jou mocht ik dat ook weer beleven, samen met de schitterende foto's. En wat super dat je zoveel leuke mensen ontmoet.
    Love u
  2. Mama Claudia:
    26 september 2015
    Gelukkig dat je paradiz weer hebt ontdekt! Weer een heleboel meegemaakt en nóg meer foto's. Tussen de regendruppel van de moesson en de watervallen toch ook nog wat zon gezien, hoop ik. Nog maar één maand (jouw gedacht); de dagen gaan korten (mijn gedacht). Geniet er verder van, HvJ