Where it all started, where it's going to end.

5 oktober 2015 - Phi Phi Islands, Thailand

Maar voor het eind nog even 3 weken samen met de mannen kei hard chillen en zo min mogelijk nadenken over naar huis gaan. Want de 3 musketiers zijn weer herenigd sinds een paar dagen! Phuket was ons meeting point en daar heb ik volgens mij een eerste echte culture shock gehad. Patong beach = pingpongshows en tieten-tenten, mind is blown. Nog nooit zo iets vrouw onvriendelijks gezien en ik dacht dat Bangkok al een dingetje was maar het kan dus nog heftiger! Leuk om eens gezien te hebben maar we hebben vrij snel besloten om lekker naar eilandjes te gaan en daar zitten we nu dan ook! Koh phi phi is de eerste stop, jammer genoeg hangt hier ook de haze van Indonesië boven maar mag de pret niet drukken. Vandaag een wandelingetje gemaakt door stukjes jungle en uitgekomen bij long beach waar minder toeristen zijn en we lekker kunnen snorkelen. Lekker uitbrakken na een eerste nachtje feesten op het strand!

Voor ik in Phuket aan ben gekomen heb ik de laatste week Cambodja gespendeerd op koh rong en phnom penh. Kampot wat op de planning stond toch maar geskipt (plannen zijn er om te wijzigen). Vanuit sihanoukville ben ik samen met mijn inmiddels geliefde Cambodja crew naar eiland koh rong gegaan en na twee dagen besluit ik om toch te kiezen voor Phnom penh. De geschiedenis van Cambodja is heftig en boven aan het lijstje stonden de killing fields en s-21 gevangenis. Bij aankomst in Phnom Penh meet ik twee gasten die hetzelfde willen bezoeken en ga de dag erna vertrekken we met een tuktuk richting een ongelofelijk gebied in de stad. De killing fields, geen woorden voor. Met een audiotour loop je rond langs oude massagraven en door de regenval zie je hier en daar een kledingstuk of bot uit de grond komen.. De verhalen die een vrouw ons later verteld in de gevangenis maken het compleet. Achteraf blijkt ze een overlevende te zijn en verteld ze hoe ze gevlucht is en hoe ze haar hele familie is kwijt geraakt. De dag ervoor heb ik gezellig met de twee gasten spelletjes gedaan en gelachen maar die dag wisselen we gewoon bijna geen woord.

Geen leuke dag trip maar zeker de moeite waard en gelukkig is het hostel waar ik zat vol met gezellige mensen en proberen we van de dag nog iets leuks te maken wat best goed gelukt was aangezien er ladyboy night georganiseerd werd. Weer even mijn visagie technieken toegepast en van een paar mannen hele mooie meisjes gemaakt. Uiteindelijk stond de helft ook in mijn kleding te dansen haha!

Verder hoor ik veel slechte herhalen over Phnom Penh maar buiten dat het inderdaad een grote stoffige stad is kun je er toch van alles doen! Cambodja was een land met veel feesten maar ook veel verschillende gezichten, heb genoten!! En nu ga ik weer verder met zandkorrels tellen in Thailand.

Liefs!

1. Annette:
    5 oktober 2015
    Wederom een heerlijk verhaal om te lezen! Geniet nog lekker van die laatste weken, het is werkelijk voorbij gevlogen!
  2. Mama Claudia:
    8 oktober 2015
    Sluit me aan bij Annette; wéér zo'n echt Christiane -verhaal. Krachtig met de juiste informatie voor de thuisblijvers. Heerlijk om te lezen welke ervaringen je opdoet. Geniet nog van de laatste weken en stiekem vind ik het toch fijn dat het einde in zicht is en ik je weer in m'n armen kan gaan sluiten. Love, Mamsie