Bye Maleisië hellooo Cambodja!

15 september 2015 - Kuala Besut, Maleisië

The wild jungle was niet zo bijster wild als ik had gedacht maar alsnog wel een vette ervaring! We hebben 2 rivercruises gedaan op de kinabantang rivier (aapjes en vogeltjes spotten!) en 1 nachtje geslapen in een te schattig klein hutje in de jungle. Dachten wij even dat we een partijtje kapot zouden gaan bij een jungle trekking in de nacht, bleek het 3 kwartier in de 'achtertuin' van onze accommodatie te zijn haha! Wel vet om eens snachts door de jungle te lopen maar helaas bleef het mooiste wat we gezien hebben een klein fluffy kleurrijk vogeltje. Oh en een paarse spin. Al met al een prima afsluiter van het eerste deel van onze trip samen, 's avonds gezellig biertjes gedaan en de dag erna vertrokken de mannekes richting sepilok om hun PADI te verbreden met advance openwater. Mijn weg heb ik samen met Madieke voortgezet richting Kuala Lumpur waar we inmiddels een paar dagen hebben gespendeerd en een klein tripje naar schattig Melaka hebben gemaakt. Echt even de toerist uitgehangen zie: fototoestel binnen handbereik, boot tochtje, hello kitty tuktuk drive, selfiestick en tot slot echt even heeeeerlijk kunnen eten met somersby peer cider! We so happy!

Na een nachtje Melaka zijn we weer terug in KL om Marjolijn te ontvangen en hebben we de stad die intens groot lijkt te zijn gewoon te voet verkend. De grootste shoppingmalls tot nu toe gezien en zelfs eentje met een pretpark en bowlingbaan binnen! Als beloning van de wandeling een drankje gedaan in de skybar tegenover de Petronas towers! Echt een vet gebouw!! Ongelofelijk dat verschil tussen arm en rijk want als we savonds chinatown weer inlopen liggen er weer diverse dakloze op een stukje karton te tukken. Helaas hangt de haze nu boven KL waarvan wij dachten dat het smog was bleek dus de restanten rook uit buurland Indonesië te zijn haha..

Na de grote stad was ik toch echt toe aan eilandjes en besloot naar perhentian kecil te gaan en uiteindelijk hebben madieke en marjolijn ook besloten om mee te gaan! Wederom was het ritje naar de eilandjes weer een verhaaltje waard met verkeerde busstations, trein die te laat gaat, dure taxi ritjes en een overstap op zee tussen twee wiebelige kleine bootjes maarrr na zo'n kleine 12uur reizen hadden we het dan bereikt! Paradijselijk perhentian! Lekker tot rust gekomen om vervolgens de volgende reisknopen weer door te kunnen hakken en die is gemaakt: Cambodja here i come! Morgen vlieg ik naar Siem reap en ga vanuit daar bekijken wat ik nog allemaal wil zien voor ik weer met David inham en Gijs van Gaal meet in Thailand! Als ik de appjes mag geloven bevinden die twee zich in paradijs waar het bier écht maar 60cent kost dus helemaal top!
Liefs!

1. Mama Claudia:
    17 september 2015
    Dus tòch een verhaal; was even bang dat het niet vermeldingswaardig zou zijn. Maar je hebt er wéér iets mooist van weten te maken. Een genot om te lezen. Voel me dicht bij jou. ♡♡
  2. Tante Lilian:
    17 september 2015
    Jeetje. Overstappen op zee. Echt niks voor deze gammele tante. Maar weer een superverhaal. Benieuwd naar de volgende. Knuffels
  3. Henney:
    23 september 2015
    Dag Christiane,
    ik sprak je lieve moeder vandaag die mij vertelde over jouw
    avontuur, vandaar dat ik nu hier op je reisblog ben beland.
    fantastisch dat je zoiets onderneemt.
    je hebt toch denk ik de genen van opa naamgenoot,
    alhoewel je die niet in de vlieger kreeg.
    geniet er maar van want wat je hebt gehad nemen ze je nooit meer af.
    veel plezier nog en come back in one piece.
    groetjes,
    HL