Let's go Borneo!

3 september 2015 - Kota Kinabalu, Maleisië

Eerst nog even een gepast afscheidsverhaaltje over Indonesië. Waar ik me zo blij voelde bij het entry stempeltje voelde ik toch een klein beetje verdriet bij het verlaten van het o zo mooie land met zulke mooie en lieve mensen! Na het paradijselijke lombok zijn we zoals gepland richting Gili T gegaan, finally!! Ook al is het echt niet meer te vergelijken met vorig jaar, het gevoel hing er nog steeds! Fijn eilandje blijft het toch hihi. Welcome back home zij Rudi toen ik hem weer tegen kwam en zo voelde het ook echt wel een beetje.

Alles veranderd maar het belangrijkste stond er nog: Sama sama reggae bar! Waar we elke avond ons aan de strikte regel 'save water, drink bintang' hebben gehouden met 1 nacht in het speciaal want de 27e was reden voor een feestje! Birthday party van ons Martijn! En als kers op de taart, of ja verschillende stukjes taart en cake.. Hebben Suus en Bart het kunnen redden om als verassing op Gili T te zijn! Martijn heeft een gepast eiland/reis cadeautje van ons gekregen en is samen met Gijs gaan speergun fishen, zeldzaam hoe gelukkig ze terug kwamen van het boot tripje, helaas was de vis die ze helemaal blij mee omhoog namen niet eetbaar maar mocht de pret zeker niet drukken!

Helaas kwam er weer een eind aan Gili voor dit jaar en zijn we weer naar Kuta terug gegaan en daar weer voor een laatste keer gruwelijk goed gaan eten bij skygarden want we hadden zo het vermoeden dat dat de komende tijd in Borneo niet zou gaan lukken. (Not true at all) anyway de afsluiter was compleet toen Tara nog even naar legian kwam om een dansje te wagen en gezellig bij te kletsen, top avond! Thnx voor dat meissie! (Tot de volgende hihi) Indonesië was wederom heerlijk om te reizen, genoten van elke minuut en zeker tot ziens!

Nu zitten we inmiddels al een aantal in Kota Kinabalu een stad die ik noooit had verwacht als ik aan Borneo zou denken. Eerste indruk: alles is Chinees maar het blijkt een mix te zijn van China, Japan en Indonesië ofzo. We zijn er nog niet helemaal uit.. En deze stad is echt ongelofelijk groot met gruwelijk veel hoogbouw, shoppingmalls (koopdrang) en op elke hoek van de straat zit een grote bank, heel apart.. Oh ja, voor ik het vergeet, het eten is hier echt super goed haha. Van local food alle soorten westers voedsel, jummie!

Op de tweede dag hier zijn Martijn en ik begonnen aan de PADI open water course en zijn beide met vlag en wimpel geslaagd voor het theorie gedeelte, Martijn sinds gister ook echt voor de hele curses. Cheers to that! Voor mij was het hele duiken niet gemaakt denk ik.. misschien probeer ik het nog een x maar voor nu eerst even van de verdrink nachtmerries afkomen, echt balen maar ik hou het voorlopig bij snorkelen :) wat mij ook heeft geleid tot het niet mee gaan naar de Filippijnen maar in plaats van dat verlaat ik mn jongens binnenkort voor een paar weekjes en ga ik verder rondreizen door Maleisië en Cambodja om ze vervolgens weer te meeten ergens in Thailand! Nog maar 8 weken te gaan, tijd gaat ineens zo super snel voorbij maar we gaan er het beste uithalen! Vandaag een dagje rust en dan weer eens reisknopen doorhakken, lets go into the wild jungle :)!

Living the Goodlife up here, love you all!

1. Clau en javi:
    3 september 2015
    Klinkt weer geweldig en je moet echt wat gaan doen met je schrijf kunsten! Nog 8 weken ge keten meid!
  2. Tante Lilian:
    3 september 2015
    Heerlijk relaas weer. En ik kan het lekkere eten bijna ruiken hier.
    Wat het duiken betreft: zou voor mij hetzelfde zijn. Alles moet boven water blijven (en dat terwijl ik niet kan drijven, lol).
    Knuffel van mij en Biedebiet.
  3. Henny oosterbosch:
    3 september 2015
    Wauw schatteke wat ben jij bevoorrechte om dit te mogen en kunnen doen in de mooiste landen en plekjes van de wereld mogen genieten van de geneugten van t leven. Deze reis is een herrinering voor t leven .....geniet geniet geniet. Liefs henny